neděle 26. srpna 2012

Jak použít pigmenty?

Ahojky,

jak se máte v dnešním upršeném dni? U nás tedy leje jako z konve. Nastala příhodná chvíle napsat nový článek! Nevím jak mě to napadlo nebo popadlo, ale hnedka po ránu mi v hlavě vytanula myšlenka napsat o pigmentech. Dnes a denně se setkávám s tím, že holky prostě ani neví, co to pigment je. Vy to jistojistě víte, protože čtete blogy, ale umíte pigmenty taky využít? Respektive víte o všech jejich možnostech použití? A o tom, jak můžete použít pigmenty, se dneska dočtete.


Oči

Nejvyužívanější jsou pigmenty jako oční stíny nebo linky. Můžete je aplikovat podle libosti. Nasucho, na bázi, smíchané s vodou, smíchané s bází na pigmenty, nebo lze i přestříkat štětec fixačním sprejem a jím pak líčit. I tohle by bylo pomalu na samostatný článek.

Rty

Pokud jste zatoužily po novém odstínu rtěnky nebo lesku na rty, můžete si obojí vytvořit samy doma. Stačí smíchat požadovaný odstín pigmentu nebo pigmentů (nebudeme troškařit) s bezbarvým leskem na rty nebo vazelínou.

Tvář:

a) Tvářenka: použití pigmentu jako tvářenky vás asi taky napadne. Aplikujte pigment samostatně, nebo ho smíchejte s transparentním pudrem a regulujte tak jeho sytost a případnou výdrž.

b) Rozjasňovač: osobně používám jako rozjasňovač jeden oblíbený oční stín, tak proč to samé neudělat i s pigmenty?

c) Make-up: Toužíte po rozjasňujícím make-upu? Jenže na potvoru matné MU barevně sednou nejlépe. Jak to vyřešit? Smíchejte rozjasňující pigment s MU! Bacha ale ať vám neujede ruka a neskončíte jako disko koule.

Vlasy:

Nepředpokládám, že byste si hodily pikslu pigmentu za pětikilo do henny, ale pigmenty se dají na vlasy použít velice elegantním způsobem. Smíchejte pigment s vaším oblíbeným stylingovým produktem. Je jedno jestli je to gel, tužící pěna nebo olejíček. Tuhle metodu ještě nemám vyzkoušenou, takže si nejsem jistá, jak budou barvy vypadat na tmavých vlasech, ale třeba to některá z vás vyzkouší a dá do komentářů vědět. :)

Nehty:

Opět nic co by vás nenapadlo. Bezbarvý lak + oblíbený pigment = oblíbený lak na nehty.

Tělo:

Máme tu vyznavačky bodypaintingu? :)))


Poznámka: Všude jsem psala jako nosič bezbarvý produkt. Fantazii se meze nekladou, takže můžete mezi sebou míchat barevné produkty, jemnit barvy, vytvářet u produktů metalické efekty atd.

Jak vidíte, pigmenty mají opravdu široké využití. Jejich pořizovací cena není nejnižší, ale využitelnost, sytost barev a hloubka efektů předčí klasické lisované oční stíny. Vlastním jich zatím jen pár + několik odsypků.


Nakonec se můžete pokochat malým přehledem nejoblíbenějších/nejpoužívanějších barev.


Inglot:

Oba jsou duochrome. 71 je modrá s odleskem do zelena a 35 je fialová se zlatým odleskem.

zleva: č. 71 a č.35

BarryM

zleva: E010, DD14, E006

MAC

zleva: Lovely lily, Softwash grey, Mauvement

17 komentářů:

  1. Já jsem zrovna dneska zkoušela linku na mokro s pigmentem od Barry M a vypadá to úžasně. Díky za další nápady ;)

    OdpovědětVymazat
  2. zajímalo by mě, jak by ty pigmenty vypadaly na vlasech :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Asi to s těmi vlasy vyzkouším, stejně jsem si dnes chtěla mýt hlavu... :)
    Jinak skvělé nápady. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem konzerva a používám pigmenty výhradně jen na oči, občas jako rozjasňovač Vanillu od MACu. Nějaký pigmentový lak bych si ráda vytvořila, ale pořád na něj nedošla řada...
    Btw řekla bych, že na té poslední fotce máš prohozené názvy, ten růžovější by měl být Lovely Lily a šedý Softwash Grey, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo já tyhle míchací metody taky ještě neprozkoušela. Ale vrámci studia se na to za dlouhých zimní večerů vrhnu. :)

      S názvy máš pravdu. Teď na to koukám. Hlavně, že jsem si říkala, dávej si bacha na názvy. Díky za upozornění ;)

      Vymazat
  5. No na nehty mě to vůbec nenapdlo, ani nevím proč.
    Jdu to vyzkoušet:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super. Doufám, že se ti bude výsledek líbit :)

      Vymazat
  6. ty vlasy by mě nanapadly :D možná jsem přišla na to, jak využít černý pigment od MACu :D

    jenom bych k tomu použití na rtech dodala, že některé pigmenty se takhle používat nesmí (kvůli barvivům, co v nich jsou a které se nehodí k požití, na rtech se tomu člověk nevyhne) - resp. mám zkušenost jen s MAC pigmenty a u nich je právě použití specifikované na letáčku a někdy se člověk dočte, že na rty nee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já jsem to zrovna o těch rtech četla vrámci využití mac pigmentů..takže někdo asi pěkně kecinká...
      díky za připomínku ;)

      Vymazat
    2. ony některé na rty jdou, ale některé právě ne - a podle mě je lepší, že to tam napíšou, protože ty barviva jsou někdy opravdu sajrajty, které by to těla vůbec neměly přijít

      Vymazat
    3. hej já bych chtěla mít tvoje chemický znalosti o kosmetice. vždycky mě něčím překvapíš :)

      Vymazat
    4. Jájo, na rty třeba nejsou vhodné pigmenty obsahující modré barvivo - např. Ultramarine Blue (viz poznámka http://www.occmakeup.com/pcp.html)

      Vymazat
    5. Tyjo holky, díky moc za připomínku...to jsme se tu mohly všechny otrávit. :D
      Ale nikde jsem o tom předtím nečetla. Fakticky!

      Vymazat
  7. Já jsem tedy nevěděla přesně, k čemu pigmenty jsou, takže děkuju za potvrzení domněnek :-D Zajímavé, zrovna v uplynulých pár dnech jsem o tom přemýšlela!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář!